Tu si: Tipy pre zdravie  »  Strava  »  Ako sa zdravo zbaviť nadbytočných kilogramov?

Ako sa zdravo zbaviť nadbytočných kilogramov?

Uverejnené v kategórii Strava       
Ako sa zdravo zbaviť nadbytočných kilogramov?

Málokto z nás je spokojný so svojou hmotnosťou. Hľadáme teda ďalšie spôsoby na to, aby nám ručička váhy ukázala o niekoľko kilogramov menej, často sa však naše úsilie končí neúspechom alebo rýchlym návratom bývalej hmotnosti. Ako teda chudnúť účinne?

Hoci nám každú chvíľu niekto opakuje, že zázračné diéty sú ten najhorší možný spôsob, ako sa z tejto situácie dostať, aj tak sa chytáme každej ďalšej kúry, nájdenej v magazíne alebo na internete, ktorá za niekoľko dní dokáže, že sa konečne začneme sami sebe páčiť. Nakoniec, kto by nechcel vidieť výsledky už teraz, ani nie si celé mesiace odriekať obľúbené jedlá? Aby sme sa teda vyhli ďalšiemu sklamaniu s opakovanou príhodou s jojo efektom, treba nájsť zlatú strednú cestu, ktorá obsahuje niekoľko jednoduchých zásad.

1. NIE pre hladovku, ÁNO pre racionálnu výživu. Presvedčovať sa nasilu, že odriekanie si všetkého je najkratšia cesta k plochému brušku nás len privedie k nenávidenému jojo efektu (pretože hladovka sa nedá držať celý život), a nakoniec k vyčerpaniu organizmu. Nevyhýbajme sa každému dôležitému jedlu, ale jedzme častejšie (každé 2-3 hodiny), ale menšie porcie. Metabolizmus tak bude neustále stimulovaný a náš organizmus bude spaľovať dodané kalórie, namiesto ich odkladania na neskôr, ako je to v prípade nízkokalorických diét.

2. Zmena návykov k lepšiemu. Naopak, stačia neveľké zmeny pre dosiahnutie veľkých výsledkov – výber minerálnej vody namiesto farbených sýtených nápojov, obmedzenie jedál pripravovaných na tuku, obmedzenie sladkostí v prospech ovocia a menej kalorických jedál.

3. Viac pohybu. Neexistuje lepší urýchľovač chudnutia, ako je šport a cvičenie. Pre lepšie výsledky sa prihláste na pravidelné tréningy, či do fitnes klubu alebo do centra, ktoré sa sústreďuje na konkrétnu športovú disciplínu. K tomu pripojte cvičenie na tie telesné partie, z ktorých by ste sa najradšej zbavili tuku.

4. Viac varte doma. Najväčším nepriateľom chudnutia je nezdravé rýchle občerstvenie, po ktorom často siahame v práci alebo medzi hodinami výučby, a jedlá konzumované mimo domova. Pre obmedzenie týchto nepriateľov treba venovať trochu času na vlastnú prípravu sendvičov alebo šalátov, ktorý si zoberieme do práce, a obedov, ktoré si iba zohrejeme po príchode domov. Vždy majme so sebou zásobu zdravého občerstvenia – mandle, mrkvu alebo biely jogurt – vďaka tomu sa vyhneme návšteve bufetu s rýchlym občerstvením alebo automatu s tyčinkami.